Fit door de overgang

Iedere vrouw komt in de overgang en 80 % krijgt te maken met overgangsverschijnselen en die kunnen uw dagelijkse leven behoorlijk beïnvloeden. Rond de 40, gezond, maar toch al even last van allerlei vage klachten, snel moe, kort lontje, slaapproblemen, gewichtstoename? Het zijn de eerste tekenen van de overgang door verandering in hormonen. Tussen de 45 en 50 zijn sommige klachten duidelijk herkenbaar. Denk aan opvliegers, nachtelijk zweten, vermoeidheid en het verdwijnen van de taille …. de overgang is een feit!

Voeding speelt een belangrijke rol bij hormonale klachten. Dat daar tijdens de overgang aanpassing/balans in moet komen spreekt voor zich. U kunt de schade en klachten zoveel mogelijk beperken door vanaf uw 40ste al anders om te gaan met eten en bewegen.

Een voedingsadvies tijdens deze fase van uw leven zal klacht gerelateerd zijn en zal bestaan uit:

  • 1 intake gesprek met persoonlijk voedingsadvies
  • 2 vervolgconsulten en nuttige tips waarmee u meteen aan de slag kunt

 

50+ voedingsadvies

Vanaf 50 jaar gaat lichamelijke veroudering sneller, botdichtheid spiermassa & spierkracht nemen af, de stofwisseling gaat wat trager, spierweefsel neemt af en vetweefsel neemt toe, waardoor u van “niets” aankomt.  Goed advies met de juiste voeding helpt om fit en energiek te blijven en veroudering te vertragen.

Een voedingsadvies tijdens deze fase van uw leven zal bestaan uit:

  • 1 intake gesprek met persoonlijk voedingsadvies en weekmenu
  • 2 vervolgconsulten en nuttige tips waarmee u meteen aan de slag kunt